close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה אמרו הפרשנים, לפני 9 שנים, טרם חורבן גוש קטיף

ארץ ישראל שלנוא אב, תשעד28/07/2014

כיום, כשאובאמה כופה למעשה על ישראל הפסקת אש, כדאי להיזכר בעזרת אנשי ארץ ישראל שלנו, בכמה דברים שאמרו הפרשנים והפוליטיקאים על ההיתנתקות.

תגיות:

אריק שרון -

(א)  אני רוצה שתדעו, אשקלון וישובים אחרים לא יהפכו לקו החזית.
(ב)  אני מבין בביטחון, ואני מבטיח לעם ישראל 40 שנות שקט.

במשך כל ימי מבצע "צוק איתן" התמלאו אולפני הרדיו והטלוויזיה בפרשנים ומומחים, רוב רובם מהצד השמאלי של הקשת הפוליטית. אלה אותם פרשנים גאונים שהבטיחו לנו גן עדן עלי אדמות, אם רק נברח מגוש קטיף.

מעניין שאף כתב לא שואל אותם על התחזיות שלהם עצמם לפני 9 שנים, שהצדיקו ותמכו בחורבן של 30 ישובים פורחים, והפכו לפליטים כ-10,000 חקלאים חרוצים. אותם אנשים שהגנו בגופם על מדינת ישראל מפני הרקטות והמנהרות, לא הגיעו אל השלווה גם בחלוף 9 שנים מיום שגורשו מבתיהם.

להלן כמה תחזיות של אותם פרשנים גאונים בשנים 2004 ו- 2005:

1. אמנון אברמוביץ' בראיון למקור ראשון 4.8.05
אבל חשוב מכך, ישראל מוחזקת ככוח כובש בעזה, למעמד המפוקפק הזה יש מחיר. ההתנתקות אמורה לסיים את המעמד ואת מחירו.

2. האלוף (במיל') דני רוטשילד הוא נשיא המועצה לשלום ולביטחון, והוא החתים מאות קציני מילואים שמאלנים, על גלוי דעת בו נאמר בין השאר:
ההתנתקות תאפשר את יכולת הפעולה של כוח הביטחון ותעניק לה לגיטימיות. היא תגרום לשינוי אסטרטגי מדיני ותפתח סיכוי להסדר, ההתנתקות חשובה לביטחון הלאומי.

3. יעל דן, גל"צ, 25.8.05 מראיית יומיים אחרי עקירת נצרים את תושבת המקום, רחל משולמי,  אם ל-17 ילדים
"אני חייבת לשאול אותך: האם אין לך, למרות כל הכאב, איזו הקלה שחיי ילדיך יהיו בטוחים יותר עכשיו כשיצאת מנצרים?"

בדיוק שנה אחרי הראיון הזה נפל בלבנון, בנה של רחל, עמי משולמי הי"ד. יש להניח שחלק מבניה של רחל לוחמים היום ברצועת עזה, ממנה גורשו לפני 9 שנים.

4. דב וייסגלס: על הטילים בעזה "יש לנו בעיה של חפצים מעופפים, אבל במונחי ביטחון זה לא פקטור משמעותי ולא איום לאומי".

5. רן כהן: "אנשי הימין דיברו על הקסאמים שיעופו מכאן ומשם, ואני אומר לכם מי שרוצה לחוס היום רק על שדרות אלא גם על אשקלון, צריך לתמוך בהתנתקות".

6. שאול מופז: "ההתנתקות תעניק יותר ביטחון לאזרחי ישראל, ההתנתקות מהלך הכרחי ונבון".

7. בנימין בן-אליעזר: "אם לא נעשה את הצעד הזה, (של חורבן גוש קטיף) מהר מאוד נמצא את אל-קאעידה וחיזבאללה כאן".

8. מאיר שטרית: "יש טענה שיהיה איום על יישובים בנגב, אני עוד לא שמעתי טענה מגוחכת כזאת".

9. שמעון פרס: ההתנתקות אינה גירוש אלא הצלה.

10. בוזי הרצוג: ההתנתקות היא בעלת משמעות היסטרית להוצאת המדינה מן הבוץ בעזה.

11.  חיים רמון: מה יש לנו לחפש בגוש קטיף?
 
כן, מר רמון יש לנו לחפש הרבה בגוש קטיף: מנהרות , טילים, רקטות, רוצחי נשים וילדים ועוד ועוד. כן, מר רמון יש לנו לחפש שם גם את שרידי גופותיהם של לוחמי גולני.

אם מהנדס היה מתכנן בנין, אשר קרס תוך שנה, האם היו מזמינים אותו להופיע בטלוויזיה כמומחה לבניית בתים ? מעניין שהתקשורת כמעט לא מזמינה, פרשנים אשר חזו בשעתו את העתיד לאמיתו ולאשורו.

ב. קיבוצי עוטף עזה הפגינו בחדווה בעד ההתנתקות, וקיבלו במקומה את סיוט מנהרות התופת עכשיו, במחיר דמים כבד, נפל האסימון. כמה עצוב. כמה כואב לקרוא מכתב שכתב איש שמאל ושמו יעקב, לח"כ עמרי בר-לב, שטען בכנסת, מתוך חוסר אחריות וללא הכרת המצב, כי "ההתנתקות הורידה דרמטית את מספר נפגעינו".

כותב לו יעקב: "...אני איש שמאל מקיבוץ בעוטף עזה ומצביע העבודה. ככה אני אומר לך בבירור, שמאז ההתנתקות פוטנציאל הפגיעה בנו גבר אלף מונים, שמקדם הפחד בקרב האוכלוסייה נוסק לשמים. כולנו בודקים, כשהאדמה רועדת תחת רגלינו, אם זו רעידת אדמה או פשוט גיחה מהקרקע של גיבורי פלשתין. עליך להפנים שאריאל שרון פשע בהפקרה ביטחונית של הרצועה, הניח מארב אש לסיכויי השלום, ואנחנו נפלנו לתוכו כעיוורים פתאים. יצאנו מעזה, שם נהגנו לערוך קניות ולהשתכשך בים, כפראיירים טיפשים שקונים את כל הקשקושים של שרון ושאר חכמי פורום החווה. הגענו לכך שילדינו מיואשים, מדברים על התאווררות ארוכה בחו"ל". (תודה לעיתונאי המצוין מנחם רהט).

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה